dimecres, 3 de juny del 2009

Te Recuerdo Amanda - Victor Jara

La segona cançó és evidentment Te Recuerdo Amanda de Victor Jara, de l’any 1969.

A Anglaterra se sap, i es parla, molt poc sobre Amèrica del Sud, i al meu poble encara menys. Per tant, no va ser fins que ens van explicar coses un par de professors “radicals” al institut, quan vaig esbrinar alguna cosa sobre el que passava i havia passat a Nicaragua, Guatemala, Xile ... Vaig començar a mostrar una mica d’interès pel tema, i quan ens van contar l’historia de Victor Jara a classe, vam quedar de pedra.

Des de llavors aquesta cançó m’ha acompanyat sempre, intentant pensar, això si, en la bellesa de la cançó i l’obra de Victor i no en la tristor que genera la seva mort i l’historia de Xile.

1 comentari:

  1. Amanda.....quan de missatge, quanta força i quan de camí per recórrer.
    M'encanta que hàgis triat esta cançó i este cantautor,ja que tot i ser conçons dels anys 70 continuent sent molt adients i vives per als contextos polítics que es veiuen a gran part d'Amèrica Llatina.
    Sentir estes cançons a Guatemala, Mèxic o Nicaragua en contextos estudiantils transporten al personal a certeses com que cal un món més just i encara hi ha molt per fer.
    Gràcies per la cançó.

    ResponElimina